יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

רפליקציה של השיעור הראשון באימוני ההוראה בתאריך 2.9.2010

שלום
השיעור הראשון לי באימוני ההוראה לא היה כמו שצפיתי, בהתחלה היתי דואגת ומפחדת מאוד כי זה בעצם הפעם הראשונה לי בבית הספר ובאימוני ההוראה, היתי מצפה שהתלמידים לא יקשיבו לשיעור ויפריעו לנו,אבל מה קרה היה ההפך וזה בעצם הפחית את עוצמת הפחד והדאגה שלי.

בהתחלה אני ושאדיה הצגנו את עצמנו מול התלמידים,האווירה בכיתה היתה בדרך כלל בסדר חוץ מכמה תלמידים שהיו יושבים בשורה הראשונה הפריעו לשאדיה.
שאדיה בהתחלת השיעור קראה את הכללים שלה שצריך להתקיים בשיעוריה וזה לפי דעתי היה בסדר כי התלמידים צריכים לדעת מה מותר ומה אסור בשיעורים שלה ואם אני במקומה עושה אותו דבר.

שאדיה פתחה את השיעור בהצגת כמה תמונות הקשורים לאנרגיה, ולפי דעתי זה רעיון טוב להתחלת השיעור, כי זה בעצם מושך את התלמידים לאהוב את הנושא וללמוד אותו, ואם אני במקומה אעשה גם כך. נוסף לזה היה דיון בכיתה והשתתפות של התלמידים וזה דבר יפה.
שאדיה בשיעור עסקה בסוגי האנרגיה שאלה את התלמידים איזה סוגי אנרגיה אתם מכירים ואחר כך היא הסבירה בערך 7 סוגי אנרגיה עם דוגמאות ורשמה את זה על הלוח והתלמידים העתיקו, לפי דעתי זה לא היה מספיק והיא היתה צריכה להתעמק יותר בנושא הזה,וגם לגבי השאלה שלה מהי אנרגעה היא הסבירה את זה טוב אבל היתה צריכה להכתיב לתלמידים את זה, כי לפי דעתי זה לא נשמר במוח שלהם וגם לא כולם הבינו את זה.
ותודה

תגובה 1:

  1. ערב טוב תסניים וברכות על הרשומה הראשונה שלך בבלוג.
    אני חייב לציין שהרפלקציה שלך מאד ברורה וניתן להבין ממנה היטב את התרשמותך מן השיעור. התבטאת באופן יפה ובהיר והצגת מרכיבים שונים של השיעור כפי שאת רואה אותם. זה יפה מאד. אני רואה שכבר התחלת לחשוב על דברים שאת יכולה לאמץ ממה שראית וגם על דברים שיש לך בעיה אתם.
    ראיתי שהתחלת להשתמש בתגיות. זה טוב מאד. יחד עם זאת, נסי לתת תגיות המתארות את השיעור. במקרה הזה זה יכול להיות למשל - סוגי אנרגיה,תחילת שנה.

    המשך מוצלח, שנה טובה וראמאדאן כרים

    יורם

    השבמחק