יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

ריפליקציה של השיעור הרבעי ב14.10.2010

שלום לכולם
היום,לפעם הראשונה לי,בעקב היעדרותה של שאדיה, מליתי את מקומה ולימדתי את הקבוצה שלנו.היתה התחלה מרגשת.
בהתחלת השיעור התלמידים שאלו אותי אם אני מלמדת אותם הפעם,וגם שאלו על שאדיה.
התחלתי את השיעור בקריאת שמות התלמידים,אחר כך עשיתי סיכום על מה שלימדה אותם שאדיה בשלושת השיעורים הקודמים,אחר כך רשמתי את זה על הלוח  והשארתי אותו לאורך זמן וביקשתי מהתלמידים להעתיק,ברגע הזה הסתובבתי בין התלמידים לבדוק אם הם מעתיקים,ולכן ראיתי שיש כמה תלמידים שאינם מעתיקם וביקשתי מהם להעתיק וחזרתי אליהם שוב וראיתי אם העתיקו.
אחר כך הפעלתי את התלמידים באמצעות דף עבודה,ביקשתי ממהם לעבוד בזוגות,ברגע הזה הסתובבתי בין התלמידים ובדקתי אם באמת עושים את הדף ומי רצה עזרה עזרתי לו,ובסוף עברנו על הדף בייחד,ביקשתי מכל התלמידים שיקראו את השאלה ולפתור אותה לפי התור.המטרה שלי מזה היתה לשתף את התלמידים וגם רציתי שיהיהו פעילים בשיעור.

אחר כך עברתי לנושא הבא המדבר על אבחנה בין מקורות אנרגיה וסוגי אנרגיה,הסברתי להם על מקורות אנרגי והשתמשתי בכמה דוגמאות לכך, ואחר כך סיכמתי את זה על הלוח וביקשתי מהם להעתיק.
בסוף סיכמתי להם על הלוח כמה מקורות שונות של אנרגיה אבל לא הספקתי לתת להם תרגול על זה כי בעצם נגמר השיעור.
הרגשתי הכללית היתה בסדר,כי בעצם זה השיעור הראשון שלי שבעצם מעבירה אותו ,ואני מקווה שאשתפר עם הזמן.
בשיעור הזה כמובן היה רעש בכיתה אבל ברוב המקרים הצלחתי להתגבר על זה,ואני גם מודה ליורם כי ברוב השיעור נשאר בכיתתי ועזר לי להתגבר על הרעש.

תגובה 1:

  1. תאסניים שלום

    שמחתי והתרגשתי לקרוא את התיאור שלך. אני חושב שעמדת בצורה יפה ובכבוד רב בשיעור שהגשת, שהוא למעשה השיעור הראשון שלך. תכננתי שתיכנסי מאוחר יותר, בחודש הבא, אבל זה קרה עכשיו, בהפתעה ובגלל אילוץ שלא היה תלוי בנו. ניכר שהשקעת מאמצים בתכנון וביצוע השיעור. כאמור, זהו רק שיעור ראשון שלך וכפי שאמרת, יש לך עוד הרבה מה ללמוד, אבל בשביל שיעור ראשון זה היה באמת טוב מאד ומעבר לציפיותיי.

    כל הכבוד לך והמשך מוצלח

    סוף שבוע טוב

    יורם

    השבמחק