יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

ריפליקציה של השיעור החמישי בתאריך21.10.2010

שלום לכולם
זאת הפעם השנייה לי שאני ממלאת את מקומה של שאדיה. זה בעצם הזדמנות טובה לי להתכונן לשיעורים שלי בעתיד.בשיעור הזה למדתי את הקבוצה שלנו בפיזיקה על "מקורות אנרגיה".
פתחתי את השיעור בקריאת שמות,ואחר כך התחלתי בנושא שלנו"אבחנה בין סוגי אנרגיה ומקורות אנרגיה",לכן רשמתי על הלוח כמה מילים שחלק מהם קשורות למקורות אנרגיה וחלק קשורות לסוגי אנרגיה ,ושאלתי אותם האם יש משהו שונה ביניהם.התשובה של התלמידים היתה שחלק קשור למקורות אנרגיה וחלק קשור לסוגי אנרגיה.
אחר כך שאלתי אותם את השאלה הזאת:האם הפקת אנרגיה היא ייצור של אנרגייה חדשה?כן או לא,ולמה?ברגע הזה קיבלתי מהתלמידים 2 תשובות לכן דנו בזה בייחד,ואחר כך סיכמתי את זה על הלוח וביקשתי ממהם להעתיק.ברגע הזה הסתובבתי בין התלמידים ובדקתי אם מעתיקים.השארתי את מה כתבתי לכמה זמן כדי שכולם יעתיקו ובסוף מחקתי.
אחר כך שאלתי את התלמידים על מקורות אנרגיה שבני אדם השתמש בהם בעבר,וביקשתי מהם דוגמאות.רק חלק קטן מהתלמידים ידע על זה,לכן דנו על זה בייחד,ובסוף סיכמתי את זה על הלוח .
אחר כך עברנו על מקורות אנרגיה שבני אדם משתמש בהם היום,לכן שאלתי אותם :האם מקורות האנרגיה שמשתמשים בהם היום זהים לאלה שבעבר,ודנו בזה.
בסוף השיעור חלקתי דף עבודה העוסק ב"סוגי אנרגיה,גלגולי אנרגיה,מקורות אנרגיה".התלמידים עבדו בקבוצות של 4-5 תלמידים.הסתובבתי בין התלמידים לבדוק אם באמת פותרים את הדף,והיה כמה תלמידים שרצו עזרה ועזרתי להם.
ההרגשה הכללית שלי לגבי השיעור הזה היתה בסדר גמור,הייתי מרגישה נוח יותר מהשיעור הראשון שלי.עכשיו אני מרגישה שמכונה להעביר שיעורים אחרים בלי פחד,וזה דבר טוב לי.

תגובה 1:

  1. תאסניים ערב טוב

    הכניסה שלך לשיעורים, שאירעה באופן בלתי צפוי, הוכיחה את עצמה מעבר לציפיותיי. השיעור של היום היה משופר בהרבה מזה של השבוע שעבר, למרות שגם בשבוע שעבר ניהלת שיעור כנדרש. הפגנת בטחון עצמי רב יותר, היית הרבה יותר רגועה והתייחסת באופן אינטליגנטי לדבריהם של התלמידים.

    שיהיה המשך מוצלח

    יורם

    השבמחק