יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

ריפליקציה של השיעור השישי בפיזיקהבתאריך 28.10.10

שלום לכולם
זה השיעור השלישי לי באימוני הוראה שמעבירה אותו.
בשיעור הזה המשכתי לדבר על מקורות אנרגיה ,בעצם דברתי על שני סוגים של מקורות אנרגיה והם מקורות אנרגיה מתכלה,ומקורות אנרגיה מתחדשת.תוך כדי העברת הנושא הזה הצגתי לתלמידים שני דוגמאות שונות למקורות אנרגיה שאחת מהם נגמרת בקצב השימוש בה,והשנייה לא נגמרת(פחם ואנרגיית שמש).
השיעור הזה היה שונה מייתר השיעורים הקודמים.מבחינת שאני למדתי בערך את השיעור הראשון,ובשיעור השני שאדיה החליפה אותי(זה בעצם היה סוג של שיתוף פעולה).לפי דעתי זה סוג ורעיון טוב של שיתוף פעולה,שאחת ממנו תלמד שיעור והשנייה תלמד את השיעור השני.וברגע שאחת ממנו היא מלמדת השניה עוזרת לה בכיתה מבחינת להסתובב בין התלמידים ולראות אם מעתיקים על המחברת או מבחינת אם יש רעש בכיתה שנפחית אותו וזה בעצם מה שקרה בשיעור הזה.
הדבר שבאמת שמח אותי שיש ארבע תלמידות שבקשו ממני להמשיך ללמד אותם כי בעצם אמרו שהם אהבו אותי,וגם הבנות האלה נתנו לי דף שכתוב עליו"תאסנים,אנחנו אוהבות אותך",הדבר שמצא חן בעיני כי בעצם ראיתי שהקשר ביננו הוא טוב.
בשיעור הזה שאדיה רשמה על הלוח את הנושאים למבחן ובקשה מהתלמידים שיעתיקו במחברת,אחר כך הסבירה להם עם דוגמאות על ההבדל בין גלגולי אנרגיה והשרשרת של גלגולי אנרגיה,ובסוף עברה איתם בייחד על השאלות שבעמוד 51 מהספר.
למרות הרעש שהיה בכיתה לפי דעתי היה שיעור טוב ומוצלח בגלל שיתוף הפעולה ביננו.ואני מקווה שנמשיך כך.

תגובה 1:

  1. תאסניים שלום

    הדף שארבע הבנות כתבו לך מאד מרגש ומאד משמח אותי. כפי שאת אומרת, זה בעצם אומר שהן אכן אוהבות אותך וחשות אלייך קשר חם ומיוחד. המעשה הזה מעיד גם על הכבוד וההערכה שהן חשות כלפייך. זה דבר שכלל איננו מובן מאליו, ועוד אחרי זמן כה קצר של היכרות איתך. כל הכבוד לך.
    שיתוף הפעולה שראיתי בינך ובין שאדיה הוא ממש מבורך ואני ממש שמח עליו.
    בנוגע לאי השקט בכיתה, נכון שצריך להשתדל לשמור על שקט אבל אם זה בגבול סביר, לא צריך לייחס לכך חשיבות גדולה מדי. החשוב ביותר הוא שתתקיים למידה, שהקשר שלכם עם התלמידים יהיה טוב ושהם יתעניינו בחומר ויצליח בו. עד כה אני רואה שזה אכן קורה.

    המשך מוצלח

    יורם

    השבמחק